meehuilen met pianomuziek
Gepost 09 March 2009 - 06:13 PM
Heb wel het idee dat hij snapt dat het niet de bedoeling is want hij gaat niet altijd "voluit" maar doet het soms half binnensmonds ( wat nog best hard gaat :) )
Heb ergens gelezen dat je om het bevel "stil" aan te leren, je eerst het commando "luid" moet aanleren, maar hij blaft eigenlijk nauwelijks dus dat zet geen zoden aan de dijk. Is wel erg vocaal (allerlei zachte geluidjes) als hij het naar zijn zin heeft.
Weet iemand hoe je dat aanpakt?
Gepost 09 March 2009 - 07:19 PM
bij bikkel heb ik het zo gedaan:
lekker snoepje pakken (iets waar die echt verzot op is)
laten zien dat het hebt en dan hoog houden (is inderdaad een beetje pesten maar het werkt)
op een gegeven moment ging bikkel blaffen om het te krijgen (springen had geen zin)
op dat moment was het goedzo bikkel braaf! en hij kreeg het snoepje!
ben dat steeds vaker gaan herhalen en heb er op een gegeven moment een commando aan gekoppeld!
ik gebruik spreek! omdat dat een woord is wat je niet heel veel gebruikt..
Nee bijvoorbeeld gebruik je vaker dat alleen een strafwoord..
je moet heel snel zijn met belonen dan pakken ze het allemaal heel snel op
bikkel blaft bijvoorbeeld heeel veel en erg als de bel gaat maar genoeg is genoeg
dus ik negeer het blaffen en als hij ook maar een seconden stil is beloon ik gelijk!
dat een paar keer herhalen en dan ook weer een comando er aanvast koppelen ik gebruik zwijg!
hij mag even blaffen (ik persoonlijk vind dat niet erg) maar zodra het over moet zijn zeg ik zwijg en stopt menneer!
hoop dat je er wat aan hebt! suc6!!!
Gepost 09 March 2009 - 11:17 PM
bij bikkel heb ik het zo gedaan:
lekker snoepje pakken (iets waar die echt verzot op is)
laten zien dat het hebt en dan hoog houden (is inderdaad een beetje pesten maar het werkt)
op een gegeven moment ging bikkel blaffen om het te krijgen (springen had geen zin)
op dat moment was het goedzo bikkel braaf! en hij kreeg het snoepje!
ben dat steeds vaker gaan herhalen en heb er op een gegeven moment een commando aan gekoppeld!
ik gebruik spreek! omdat dat een woord is wat je niet heel veel gebruikt..
Nee bijvoorbeeld gebruik je vaker dat alleen een strafwoord..
je moet heel snel zijn met belonen dan pakken ze het allemaal heel snel op
bikkel blaft bijvoorbeeld heeel veel en erg als de bel gaat maar genoeg is genoeg
dus ik negeer het blaffen en als hij ook maar een seconden stil is beloon ik gelijk!
dat een paar keer herhalen en dan ook weer een comando er aanvast koppelen ik gebruik zwijg!
hij mag even blaffen (ik persoonlijk vind dat niet erg) maar zodra het over moet zijn zeg ik zwijg en stopt menneer!
hoop dat je er wat aan hebt! suc6!!!
Het is wel een manier die kan werken denk ik! Heb alleen wel wat koudwatervrees om hem te leren blaffen, onze oude hond was daar een kei in ::)
Ga morgen eens kijken wat hij doet: voor hetzelfde geld gaat hij gewoon op zijn billen zitten wachten, daar zie ik hem wel voor aan!
Ik laat het nog weten, bedankt!
Gepost 10 March 2009 - 12:00 AM
Had in verleden een vriendje met bouvier en mechelaar, hij was even weg en ik dacht mooi heb geen zin in publiek gezellie hoor met de honden ga even op mijn fluitje spelen had er echt zin in. :) Begint me de mechelaar toch te huilen. :-X Ik stoppen hij stil, ik begon weer en hups daar ging zijn koppie weer omhoog en met lange uithalen te huilen. Ik kon mijn eigen geluid niet meer horen dus ben toen gestopt. Dubbel gevoel, was een mooi gezicht als een wolf hem te zien huilen maar aan de andere kant dacht ik wat zielig hij schiet helemaal in de stress gevoelige oortjes. Laatste gaf de doorslag om maar helemaal ermee te stoppen.
Ik zou niet weten wat je hier aan moet doen, ben benieuwd welke tips je nog verder krijgt en of dat helpt.
#7 Gast_Ster_*
Gepost 10 March 2009 - 06:30 AM
Gepost 10 March 2009 - 08:37 PM
Bij ons mocht ie vaak ff mee loeien en ging dan naar buiten zodat er even echt gespeeld kon worden ;)
Naar buiten is voor hem overigens geen straf want hij leeft feitelijk buiten en is af en toe binnen.
Gepost 10 March 2009 - 09:19 PM
He, dat is opvallend! Ik merk als we onze hond een paar maal hebben gecorrigeerd, hij uit zichzelf naar de hal gaat.... Zit daar overigens op zijn kont binnensmonds mee te loeien. Misschien is het een idee om hem aan te leren dat wanneer de klep van de piano opengaat, hij naar het halletje gaat.
Vind dat toch een prettiger idee dan dat we hem eerst op commando leren blaffen en vervolgens stil te leren. Stel je voor dat het het eerste wel leert en het tweede niet ::)
Gepost 10 March 2009 - 09:25 PM
Bij ons mocht ie vaak ff mee loeien en ging dan naar buiten zodat er even echt gespeeld kon worden ;)
Naar buiten is voor hem overigens geen straf want hij leeft feitelijk buiten en is af en toe binnen.
Naar buiten is voor hem geen straf, maar wel als dat zonder baas moet..... 8) Uit jouw verhaal maak ik wel op dat jouw hond meehuilt omdat hij het leuk vindt (?) Dat was hier even de vraag, ook i.v.m. hoe we ermee om moesten gaan. Als hij het akelig vindt is het toch weer een ander verhaal.
Wij kwamen er uiteindelijk ook wel op uit dat hij het leuk vindt.
Als ik eerlijk ben, vind ik het ook wel aandoenlijk ( EN imposant) als hij zijn scheur lostrekt. Toch wel frappant dat zoiets van de een op de andere dag begint!
Gepost 10 March 2009 - 10:19 PM
Gek ja dat kwam ook wel in me op van misschien vind hij het leuk wil hij graag mee doen, maar ja twijfel. Dus dat kan dus toch wel!
Ja is een imposant en aandoenlijk gezicht.
Gepost 10 March 2009 - 10:27 PM
Werk je met een clicker?
Ik zou beginnen ieder moment van stilte te bekrachtigen vanaf het moment dat je er maar aan denkt om piano te gaan spelen tot je er daadwerkelijk achter zit en het zo stapje voor stapje uitbouwen.
:)
Gepost 10 March 2009 - 11:38 PM
Gepost 11 March 2009 - 12:07 AM
Als je dan maar 1 beloningswoord gebruikt waarna je iets lekkers geeft.
Beginnen bij het naar de piano toelopen, stil? goedzo, lekkers, gaan zitten achter de piano, stil? goedzo, lekkers, je handen opheffen, stil? goedzo, lekkers, Je handen op de toetsen leggen zonder geluid, stil? goedzo lekkers, 1 toon aanslaan zo stil mogelijk en een lage toon, Stil? Goedzo lekkers. Niet stil? niet reageren en een stapje terug, Stil? goedzo lekkers en jackpot... En dan later op de dag nog een keer.
Het ziet er misschien supersimpel uit maar zo is het ook. Het succes zit hem in de baby steps en het huilen een stapje voor zijn. Veel bekrachtigen voor stil zijn zodat dat een hogere motivatie krijgt dan huilen.
Het kan dan wel een poosje duren voor je Overture 1812 uitgespeeld hebt maar het is een leuke trainings strategie en als je wolfje straks stil is heb jij ook weer plezier in het spelen :D
Heel veel plezier en succes!
Gepost 11 March 2009 - 09:25 PM
Wat trouwens wel interessant is, is dat ik op een ander forum een vraag had gesteld over de druppels die hem de laatste dagen steeds uit zijn neus vallen.
Daar werd een link gelegd met het feit dat er veel loopse honden zijn op dit moment.
Er ging me ineens ook een lichtje branden waarom hij zo van de een op de andere dag begonnen is met meehuilen.....zou dat kunnen kloppen?

Log in
Registreer
Help
Deze topic is gesloten

Multi quote