Hondengedragsforum: hondenfluitje?? - Hondengedragsforum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Deze topic is gesloten

hondenfluitje??

#1 Gebruiker is offline   poemoekelke 

• Gebruiker
  • PipPip
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 02-December 08

Gepost 09 December 2008 - 09:34 AM

Heeft er hier iemand ervaring met hondenfluitjes???

Ik wil proberen of Watje zo'n fluitje kan horen, maar welk fluitje is nu goed, welk moet ik kopen?
Ik merk dat er vele verschillende zijn, 1 tonig, 2 tonig, met tril, zonder tril, vaste frequentie, hoorbare en onhoorbare, metalen, kunstoffen enz enz.
kan op google geen duidelijke info over de verschillen vinden...

Even ter info, Watje is doof/blind. Vaak zijn zulke honden niet helemaal blind of helemaal doof.
We weten dat Watje verschil van licht en donker kan zien, misschien kan hij ook wel een fluitje horen!

#2 Gebruiker is offline   Sofie 

• Actieve Gebruiker
  • PipPipPip
  • Lid geworden: 28-April 05

Gepost 09 December 2008 - 09:51 AM

Als dat zo zou zijn zou ik ver met Cathy kunnen komen bij de schapendrijven , dus wedstrijden kunnen lopen  :D

Dat zal niet werken Kim , dat kan hij niet horen , een dove hond neemt alleen trillingen waar en .

Gr Janet

#3 Gebruiker is offline   poemoekelke 

• Gebruiker
  • PipPip

Gepost 09 December 2008 - 10:35 AM

ik weet het niet janet..
Soms lijkt hij een hoge, harde toon te kunnen horen.
hij heeft geen test ondergaan voor zijn doofheid dus we weten niet met zekerheid of hij 100% doof is.
Het is het proberen waard lijkt me!

#4 Gebruiker is offline   Sofie 

• Actieve Gebruiker
  • PipPipPip

Gepost 09 December 2008 - 10:40 AM

Een harde toon geeft binnen trillingen Kim  ;)

Gr Janet

#5 Gebruiker is offline   poemoekelke 

• Gebruiker
  • PipPip

Gepost 09 December 2008 - 11:05 AM

Aha! buiten natuurlijk veel minder of niet...
  :(
En wat is dan een hondenfluit met tril?
Zit er dan gewoon een tril in het geluid of zo?

#6 Gebruiker is offline   bloemetje 

• Super Gebruiker
  • PipPipPipPip
  • Lid geworden: 19-August 05

Gepost 09 December 2008 - 11:55 AM

Is het niet een idee om eens een test te laten doen? Dan weet je gelijk waar je precies aan toe bent.

#7 Gebruiker is offline   Sofie 

• Actieve Gebruiker
  • PipPipPip

Gepost 09 December 2008 - 01:58 PM

Aha! buiten natuurlijk veel minder of niet...
  :(
En wat is dan een hondenfluit met tril?
Zit er dan gewoon een tril in het geluid of zo?

Ik heb bij Cathy nog nooit gemerkt dat ze iets waar neemt , op hondengeblaf in haar buurt na dan .

Een fluit heeft  een toon , geen tril .

#8 Gebruiker is offline   Sofie 

• Actieve Gebruiker
  • PipPipPip

Gepost 09 December 2008 - 02:00 PM

Is het niet een idee om eens een test te laten doen? Dan weet je gelijk waar je precies aan toe bent.

Lijkt me idd heel verstandig , maar als ik zo die filmpjes bekijk is hij zo doof als een kwartel .

#9 Gebruiker is offline   bloemetje 

• Super Gebruiker
  • PipPipPipPip

Gepost 09 December 2008 - 02:07 PM

Dat kan zo lijken. Maar wie weet kan ze dat fluitje net horen. Een vriendin van mij haar Cavalier was ook doof. Maar die kon een tijdlang de clicker nog wel horen. Dat is dan een bepaalde toonsoort die nog net kan. Ik wil je geen valse hoop geven maar wie weet.. Het zou wel iets meer mogelijkheden geven..

Ik heb geen idee wat een hondenfluit met een tril is.. Ik kan me alleen maar een vibrerend fluitje bij voorstellen  :2funny: en dat is het vast niet  :uglystupid2:

#10 Gebruiker is offline   Sofie 

• Actieve Gebruiker
  • PipPipPip

Gepost 09 December 2008 - 02:14 PM

Ik kan me alleen maar een vibrerend fluitje bij voorstellen  :2funny: en dat is het vast niet  :uglystupid2:

Nee dat denk ik ook niet  :2funny:

#11 Gebruiker is offline   poemoekelke 

• Gebruiker
  • PipPip

Gepost 09 December 2008 - 02:23 PM

die test is misschien wel een goed idee, maar ik denk dat een hondenfluitje kopen en proberen goedkoper is  ;)

Ik heb even op youtube een paar gehoortesten gezocht en afgespeeld. Watje lag rustig naast me en keek niet op of om...
Toch ga ik een hondenfluitje kopen. Hoort Watje het niet dan kan ik het nog aan mijn andere honden leren. Hoef ik niet meer als een gek te staan schreeuwen  :P

#12 Gebruiker is offline   Sofie 

• Actieve Gebruiker
  • PipPipPip

Gepost 09 December 2008 - 02:29 PM

die test is misschien wel een goed idee, maar ik denk dat een hondenfluitje kopen en proberen goedkoper is  ;)

Ik heb even op youtube een paar gehoortesten gezocht en afgespeeld. Watje lag rustig naast me en keek niet op of om...
Toch ga ik een hondenfluitje kopen. Hoort Watje het niet dan kan ik het nog aan mijn andere honden leren. Hoef ik niet meer als een gek te staan schreeuwen  :P

Kim een Beartest geeft geen geluid af aan ons , als je even op mijn forum kijkt kun je zien hoe dat werk , en zijn een par DA,s in Nederland die dakunnen doen .

#13 Gebruiker is offline   bloemetje 

• Super Gebruiker
  • PipPipPipPip

Gepost 09 December 2008 - 02:56 PM

Volgens mij kan je pc ook niet alle tonen afspelen  ???. Dus dat kan wel kloppen.

Goed idee  ;D. Ik fluit eigenlijk bijna altijd. Gewoon zo dus en zonder viberend fluitje  :laugh:. Dan kan je ook nooit kwaad klinken of wat ook. Dat vind ik wel makkelijk.
Ik zou eens gaan kijken voor een bear-test. Ik weet niet of het erg duur is maar ik zou het wel de moeite waard vinden.

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Deze topic is gesloten